יום שני, 12 ביוני 2017

נדחתה בקשה למקלט מדיני על רקע המרת דת מאיסלם לנצרות.

הבין כי הנצרות היא דתו
המבקש נתין ניגריה טען, כי בשנת 2004 (בהיותו כבן 24) המירה אמו  את דתה לנצרות והוא החליט להצטרף אליה בעוד אביו נשאר מוסלמי, ובשנת 2007 עבר לגור בעיר אחרת בטענה כי מוסלמים (ארגון הבוקו חראם או קבוצת מוסלמים או משפחת אמו)  איימו לפגוע בו בשל המרת דתו, אך  בשנת 2009  הוא שב לעיר הולדתו, מפני שלא הצליח למצוא עבודה מכניסה. בשנת 2013  הוא נכנס לישראל באשרת תייר ובבקשה למקלט מדיני שהגיש טען כי עזב את ארצו בה נרדף  כיוון שהמיר את דתו ממוסלמי לנוצרי.

הוחלט לדחות את בקשתו.

נקבע, כי האיומים להם טען במהלך השנים בהן המשיך לשהות במולדתו לא כללו  דבר מלבד דרישה של מכריו כי ישוב לחיק אמונתו המקורית, וכי אנשים  שהכיר מעברו הציעו לו לשוב לאיסלם ואז יעזרו לו כלכלית. הובהר, כי המבקש אינו נרדף על ידי ארגון הבוקו חראם או על ידי "קבוצת מוסלמים" וכי לכל היותר הוא מסוכסך עם בני משפחת אמו שאינם  מוכנים לסייע לו כלכלית - ולא מעבר לכך.


כמו כן, המבקש סתר עצמו כאשר התברר כי הוא לא המיר את דתו בגלל אמו, אלא בגלל סיבה אחרת.

התברר, כי הוא היה חולה מאוד בבית הספר ועל כן נשלח לביתו לאחר שהוחלט בארצו כי מדובר ב"תקיפה רוחנית" וטיפול שניתן לו, לא עזר. כאשר שהה בביתו ניסתה אמו להביא לו תרופות ושיקויים שלא הועילו ולאחר שייעצו לה לקחת את המבקש לכנסיה (מפני שמדובר בתקיפה רוחנית) ורק אז התברר, כי המחלה נעלמה. דבר זה נגע לליבו של המבקש, הוא חש כי האל טיפל בו ואז הבין שזו הדת שלו והחליט להמיר את דתו לנוצרי.  כעבור שנים ארוכות בהן שהה בארצו באין מפריע החליט לטוס לישראל כתייר על מנת להגיע לארץ הקודש המגינה לשיטתו  על אנשים החווים  "תקיפה רוחנית".

בנוסף לכך נקבע, כי המבקש טען  כי שיקול כלכלי היה בראש מעייניו כאשר קיבל את ההחלטה לצאת מארצו והדבר לא מתיישב עם טענה כאילו הוא חשש לחייו.
עוד נקבע, כי בכל מקרה ניתן  לתחום את "הרדיפה "לה טוען המבקש לגבולות עירו,  כאשר הסכנה הנשקפת לחייו הינה לכל היותר מקומית בלבד, ועל כן עומדת  לו אפשרות לרילוקיישן פנימי במדינתו ניגריה, במקום לבקש הגנה בינלאומית מחוץ לגבולות מדינתו  (בישראל).

ואכן, נמצא  כי המבקש נד ונד בתוך ארץ מוצאו מספר פעמים במשך כעשור ועל כן הוא יכול יכול היה למצוא לו מקום חלופי אחר – עיר הרחוקה מעיני המתנכלים, בה יוכל לחיות ללא פחד כלל – כפי שאף עשה בפועל.


 -ערר)   י-ם)  1191-16אלמוני (ניגריה) -  משרד הפנים – פורסם בתאריך 18.5.17.






 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה